پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 226452
چرا دوربين Galaxy S7 از آيفون 7 بهتر است؟
تاریخ انتشار : 1395/07/05 09:58:24
نمایش : 957
گوشي هاي گلکسي اس 7 و آيفون 7 داراي دوربين هاي فوق العاده اي هستند اما بعد از مقايسه و تست ثابت مي شود که گوشي گلکسي S7 از دوربين بهتري برخوردار است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، گوشي گلکسي S7 يکي از گوشي هايي است که در مارکت اندرويد از بهترين دوربين براي عکاسي و فيلمبرداري برخوردار است. دو گوشي هاي جديد شرکت اپل يعني اپل آيفون 7 و اپل آيفون 7 پلاس نيز داراي دوربين هاي فوق العاده اي هستند. در اينجا قصد داريم دوربين دو پرچمدار قدرتمند اين دو شرکت؛ اپل آيفون 7 و گلکسي S7 سامسونگ  را با هم مقايسه کنيم.

گوشي آيفون 7 داراي قابليت هاي منحصر به فردي است که گلکسي S7 از آن بي بهره است. به عنوان مثال، لنز تله فوتو(Telephoto) که براي کاربر عکاسي در محيطي حرفه اي را فراهم مي کند در هيچ گوشي ديگري بکار نرفته است. درمقايسه نزديک، اگر چه به نظر مي رسد گوشي آيفون 7 داراي قابليت هايي نزديک به گوشي گلکسي S7 است اما هنوز به پاي S7 نمي رسد. اگرچه اين تفاوت ها برجسته نيستند اما بسيار مهم هستند.

درزير نور آفتاب، عکس هاي گرفته شده با هر دو گوشي داراي کيفيت فوق العاده اي هستند. رنگ و کنتراست عکس ها عالي است. هر چند آيفون 7 اين قابليت را ( رنگ و کنتراست) به شکل بهتري به تصوير مي کشد.
 
چرا Galaxy S7 از آيفون 7 بهتر است؟
 
چرا Galaxy S7 از آيفون 7 بهتر است؟
 
شفافيت تصوير در هر دو گوشي يکسان است هر چند به نظر مي رسد در گلکسي S7 کمي بيشتر باشد اما اين تفاوت بسيار اندک است. البته آيفون 7 با دارا بودن لنز تله فوتو درحالت بزرگنمايي(Zoom) شفافيت تصوير بهتري را نشان مي دهد. بزرگترين مزيت لنز تله فوتو اين است که سيستم آن بسيارشبيه به چشم انسان عمل مي کند، در نتيجه عکس ها بسيار طبيعي به نظر مي رسند.
 
چرا Galaxy S7 از آيفون 7 بهتر است؟

چرا Galaxy S7 از آيفون 7 بهتر است؟

چرا Galaxy S7 از آيفون 7 بهتر است؟


چرا Galaxy S7 از آيفون 7 بهتر است؟
 
اما مهمترين تفاوت بين گوشي آيفون 7 و گوشي گلکسي S7، سازگاري در هنگام عکاسي است. دوربين اپل آيفون زمان زيادتري براي انجام مقدمات قبل از عکس شامل فوکوس و شناسايي صورت و بدن نياز دارد و اين سبب مي شود تا عکس هاي گرفته شده با آيفون تفاوت چشمگيري با هم داشته باشند. اگر چه کمي دلسرد کننده به نظر مي رسد اما شايد بتوان آن را يک قابليت به حساب آورد نه يک اشکال.
 
چرا Galaxy S7 از آيفون 7 بهتر است؟
 
دوربين آيفون 7 به مانند گوشي گلکسي S7 ازديافراگم خوبي برخوردار است. ديافراگم دوربين آيفون 7 f/1.8 و ديافراگم دوربين گوشي گلکسي S7، f/1.7 است. ديافراگم، ميزان باز يا بسته بودن روزنه لنزدوربين براي عبور نور را مشخص مي کند. اعداد پايين تر نشان دهنده ديافراگم بازتري است که در نتيجه نور بيشتري به سنسور مي رسد. همچنين گوشي گلکسي مي تواند فوکوس بهتري نسبت به آيفون بر روي سوژه داشته باشد.
چرا Galaxy S7 از آيفون 7 بهتر است؟
 
بزرگترين ايراد دوربين آيفون فوکوس اتوماتيک آن است. سامسونگ نيز فوکوس اتوماتيک lightning-fast (سرعت بالا) را براي S7‌ در نظر گرفته است که اين قابليت در آيفون به مراتب کندتر است.
بخش ديگري که ضعف آيفون در آن مشخص است " محدوده ديناميکي" است به اين معنا که در بعضي عکس هاي گرفته شده با دوربين آيفون  تلفيق نور مشاهده مي شود در حالي که در مورد عکس هاي گرفته شده با S7 چنين اتفاقي نمي افتد. همچنين گلکسي S7 جزئيات بيشتري از رنگ و سايه عکس را نسيت به آيفون 7 به ما نشان مي دهد.
چرا Galaxy S7 از آيفون 7 بهتر است؟

چرا Galaxy S7 از آيفون 7 بهتر است؟
 
براي عکاسي در شب با اينکه دوربين آِيفون 7 نسبت به آيفون 6S‌ حرفه اي تر عمل مي کند اما هنوز به پاي گلکسي S7‌ نمي رسد. در اين عکس مي توانيد ببينيد که لنز دوربين گلکسي S7 در ثبت جزئيات چقدر دقيق است.
 
چرا Galaxy S7 از آيفون 7 بهتر است؟

چرا Galaxy S7 از آيفون 7 بهتر است؟
 
با همه اين توضيحات مي توان نتيجه گرفت، اگرچه دوربين آيفون 7 داراي قابليت هايي به مراتب بهتر از آيفون 6S است و از طرفي لنز تله فوتو، قابليتي منحصر به فرد را در اختيار کاربر آيفون 7 قرار مي دهد اما با اين وجود دوربين گوشي گلکسي S7‌ به مراتب بهتر از دوربين آيفون 7 است و اين برتري به روشني در عکس هاي آن پيداست.



گزارش: حسين فلاحي
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html